Als materiaalplanner verzeker je een continue beschikbaarheid van verpakkingsmateriaal, grondstoffen en handelsgoederen op onze site in Buggenhout. Binnen onze aankoopdienst werk je samen met andere planners. Elk van jullie onderhoudt een goede samenwerking met een eigen groep van internationale leveranciers. Daarnaast is jouw goede communicatie met andere departementen cruciaal om een vlotte aanlevering naar productie te verzekeren. Je houdt steeds de stock targets in de gaten. In deze functie heb je een gevarieerd administratief takenpakket waarbij je talent voor planning, communicatie en resultaatgerichtheid tot zijn recht komt.
Je belangrijkste taken
– Plaatsen van bestellingen voor grondstoffen, verpakkingen en handelsgoederen, via het ERP/SAP systeem, op basis van gedefinieerde parameters en doelstellingen, en verzekeren van een correcte opvolging ervan.
– Dagelijks contact met leveranciers in binnen- en buitenland onderhouden.
– Wekelijks evalueren en verzenden van een rolling forecast voor alle te bestellen materialen naar de externe leveranciers.
– Onderhouden van de planning parameters van alle aankoop materialen in SAP.
– Plaatsen van bestellingen voor stalen (in samenwerking met R&D) en deze opvolgen.
klachten met betrekking tot grondstoffen en/of verpakkingen versturen naar de leverancier en zorgen voor een vlotte afhandeling
– Controles uitvoeren op de vrijgave van orderbevestigingen en facturen opdat deze op tijd kunnen betaald worden.
– Helpen bij de implementatie van nieuwe systemen om het aankoop proces te optimaliseren en nieuwe procedures m.b.t. certificaten, samen met de aankoop coördinator.
– Assisteren in opvolgen en uitvoeren van nieuwe projecten in samenwerking met andere departementen.
Jouw profiel
– Je hebt vanzelfsprekend sterke organisatorische vaardigheden en houdt van plannen tegen soms scherpe deadlines
– Je bent in het bezit van een Bachelor diploma, of gelijkwaardig door ervaring
– Onze ideale kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in een aankoopomgeving of in een andere rol binnen een FMCG bedrijf
– Je communiceert vlot in het Nederlands en Engels. Frans is een plus
– Je bent vertrouwd met een ERP-systeem, ervaring met SAP is een meerwaarde
– Je kan vlot overweg met MS Office
– Je werkt niet op je eilandje maar bent zeer communicatief. Je houdt van heldere communicatie, zowel naar je collega’s, je leveranciers als naar de verschillende afdelingen binnen Ontex waar je nauw contact mee houdt.
– Je bent flexibel, resultaatgericht, kritisch & analytisch ingesteld met een gezonde dosis assertiviteit
– Je werkt graag zelfstandig –al mag je zeker een goede begeleiding en opleiding verwachten- en bent bereid om mee te denken aan verbeteringen
– Je bent stressbestendig en kan goed om met veranderingen en vernieuwingen.
Wat wij jou bieden
Een uitdagende functie in een bedrijf dat toonaangevend is over de hele wereld, met ruimte voor initiatief en persoonlijke ontwikkeling. Een warme sfeer en toffe collega’s die staan te popelen om je te verwelkomen en hun ervaring te delen met jou zodat jij binnen de kortste keren helemaal mee op koers zit.
Interesse in deze vacature?
Je kan solliciteren via ontex4you of via onze website www.ontex.be.